Brändäyksellä tunnetta ja digitaalinen liiketoiminta toiseksi tukijalaksi

Tunne suomalainen luonto fyysisesti

Feel The Nature-ohjelmapalveluyrityksen omistaja Olli Rinne on elämysten tuottaja Nuuksion upeassa luonnossa. Uudistaessamme yrityksen brändiä halusimme korostaa nimen mukaisesti juurikin luonnon fyysistä aistimista ja tuntemista lähikuvilla, lyhyillä videoilla ja kuvaavilla teksteillä.

Olli on kuvannut paljon videoita, mutta pitkiä (yli 30 min.). Suosittelimme lyhyempiä muutaman minuutin tiisereitä sekä somessa ja nettisivuilla. Videoista saa äänitehosteilla aidontuntuisia tunnelmapolkuja tai toisaalta tietoiskuja, pidempiin videoihin kannattaa laittaa tekstitys, joka auttaa eri puolilta maailmaa saapuvia katsojia ymmärtämään paremmin sisältöä.

Sitran kirjaamia matkailun megatrendejä ovat mm. hyvinvointia luonnosta, eettinen elämäntapa, terve elämä ja enemmän kokemuksia. Luonnon terveysvaikutuksia ovat mm. stressinhallinta, palautuminen ja paraneminen. Näistä positiivisista fiiliksistä ja tunnereaktioista suosittelemme kertomaan luontoyrityksen markkinoinnissa.

Ehdotimme yrityksen nimen muuttamista kansainvälisessä markkinoinnissa Feel The Nature in Finland, koska mm. hästäkillä #feelthenature on Instagramissa kansainvälisiä julkaisuja 98 000 kpl. Logon vihreään lehtimalliin suosittelimme lisättäväksi kolmannen sinisävyisen lehden kuvaamaan Suomen luontoa, hästäkeissä myös #feelthenatureinfinland #feelthenatureinnuuksio

The Noux-heimon animaatiolla Nuuksio tunnetuksi

Teimme Ollista piirroshahmon nimeltään Erä-Olli, englanniksi Ollie, Your Nature Guide. Animoitu hahmo seikkailee somessa, markkinointi- ja varauskanavissa, videoilla ja hänet voi tavata luonnossa ihan livenäkin. Piirroshahmo mahdollistaa sen, että luonto-oppaan ei aina tarvitse olla oikea Olli. Animaatio tuo luontokokemuksiin myös hauskuutta sekä lapsille että aikuisille.

Digitaalinen liiketoiminta toiseksi tukijalaksi

Koronapandemian takia kansainväliset asiakkaat ovat olleet poissa ainakin tänä kesänä. Ehdotimme Ollille, että hän kokoaisi Nuuksion matkailupalvelutoimijoista oman The Nouxheimoverkoston, jonka palveluja markkinoidaan yhteisesti Ollin verkkokaupassa. Eri yrittäjistä (kuljetus, majoitus, catering ja muu ohjelmapalveluyritys) voitaisiin tehdä omat animaatiohahmot Nuuksion liito-orava-logon tyyliin.

The Noux -animaatiosarja leviäisi sosiaalisessa mediassa ja YouTubessa etenkin Aasiassa tuoden valtavaa näkyvyyttä Nuuksiolle ja Suomen puhtaalle luonnolle. Samalla Olli Rinne saisi digipalvelujen tuottamisesta toisen tukijalan omalla yritykselleen.

Muotoilemassa

Susa

Susa

Vantaa

Koko aikuisiän työskentely matkailualalla on tuonut kokemusta myynti-, tuotanto-, projekti- sekä ryhmämatka että tapahtumatyöstä. Omaan kattavan kuvan matkailun logistiikasta eikä uusien teknologiaratkaisujen omaksuminen tuota vaikeuksia. Nautin projektiluonteisesta työstä ja muiden ihmisten innostamisesta. Toteutan mm. verkkotyöpajoja matkailumuotoilijana ja autan yrittäjiä matkailupalvelujen ja -tuotteiden muotoilun saloihin. Jaan mielelläni kokemukseni kanssasi.
Susa Huotari

Juuso

Juuso

Kuopio

25 vuotta tapahtumatuotannon asiantuntijana, tuhansia
yritystapahtumia ja mukana tuotantotiimeissä
asiantuntijana messuja ja jäähallikonsertteja myöten.
Juuso Happonen

Jaana

Jaana

Pääkaupunkiseutu

Matkailuliiketoiminnan eri kulmia, tuotteita ja kohderyhmiä kolunneena konkarina ideoin ja muotoilen palvelupolkuja uuteen uskoon takaraivossa aina yrityksen taloudellinen menestys. Korona ajoi minut digimarkkinointiin media-alalle, mutta matkailu tulee aina olemaan  lähellä sydäntä - nyttemmin työelämässä ryhmille räätälöityjen erikoismatkojen tilaajana. Olen ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Jaana Raunola